Down Town tour/ 9/11 memorial / Liberty Island

20 oktober 2017 - New York City, Verenigde Staten

Onze tour startte zoals alles hier op Times Square, tegenover ons hotel. Isa zat rustig rond te kijken en ik zat rustig te luisteren wat de gids te vertellen had. Anders dan de hop on hop of bussen in andere steden zit hier live iemand in de microfoon te tour te doen. Dat is erg leuk want hierdoor kun je vragen stellen onderweg en worden er tussendoor grapjes gemaakt!

Onze eerste stop was toch weer shoppen. We hebben allebei nieuwe Nikes gescoord. We hebben eerst gekeken wat ze thuis kosten op internet. Dat scheelde ruim 20 euro!

Daarna door naar ground zero. Ik weet niet of je het goed kunt zien op de foto, maar er zijn 2 grote bakken in de grond gemaakt waar langs de randen water loopt. De bakken hebben 2 niveau's waar het water in valt. Op de randen van de bakken staan alle namen van de mensen die zijn omgekomen tijdens 9/11. Dit was heel mooi gemaakt!

Er is veel security lang de bakken. Isa was even gaan staan bij de bak en ik wilde even wat in de vuilnisbak gooien, maar ik werd meteen teruggehaald ... de rolstoel mocht niet onbeheerd achter blijven!

Daarna doorgelopen naar de Ferry en op de boot naar Liberty Island. Onderweg eindelijk een Subway gevonden en een broodje gekocht voor op de boot. We waren al een paar dagen op zoek naar de Subway!

Een heel bijzonder moment om onder het Vrijheidsbeeld te staan! Dit voelt alsof je ECHT in New York bent! Ik vond hem/ haar echt heel mooi en vooral heel groot! We hebben wat foto's genomen van het beeld maar ook van de skyline van downtown New York. Daarna weer teruggevaren en was het alweer half 5. Wat gaat de tijd toch snel!