Dag 5

12 augustus 2022 - Paradise, Nevada, Verenigde Staten

Op sommige dagen besef je meer dan op andere dagen wat een bofkont je bent. Vandaag was zo’n dag!
Misschien komt het ook omdat, ondanks dat het een leuke dag was, gisteren het niet liep zoals we hadden gewenst. Vandaag liep ( bijna) alles als gewenst en soms zelfs nog beter.

Om 9.40 uur werden we vanmorgen opgehaald door een bus voor de Hooverdam experience. Wat was het indrukwekkend om naar een gigantische dam te staan kijken.

• Bouwperiode: 20 april 1931 - 1 maart 1936
  • Bouwkosten: $49 miljoen (tegenwoordige bouwkosten $676 miljoen)
  • Hoogte van de dam: 221,40 meter (op een na hoogste dam in de VS)
  • Dikte van damwand: 15 meter aan de top, uitlopend tot 200 meter aan de voet
  • Volume beton: 3,33 miljoen m³
  • Verkeersdruk op de dam: per dag tussen de 13.000 en 16.000 mensen, volgens het Amerikaanse Ministerie van Verkeer
  • Grootte van Lake Mead: oppervlakte van 640 km², strekt zich 177 kilometer uit achter de dam; volume 35,2 km³
  • Op vier na drukst bezochte nationale park van de VS met 8 tot 10 miljoen bezoekers op jaarbasis (gewoon verkeer over de dam niet meegerekend)

Al in de jaren 1960 werd duidelijk dat de US 93 route over de Hooverdam de verwachte verkeersstroom niet aankon en daardoor gevaarlijk werd. Vanaf 1998-2001, gingen de ambtenaren van Arizona, Nevada, en een aantal federale overheden samenwerken om de beste route naar een alternatieve oeververbinding te bepalen. In maart 2001 heeft de Federal Highway Administration gekozen voor de route, die de Colorado kruist op ongeveer 1500 voet (460 meter) stroomafwaarts van de Hooverdam. Voorbereidingen van de brug begonnen in 2003 en de bouw van de brug zelf begon in februari 2005. De brug werd in 2010 voltooid en de volledige bypassroute werd geopend voor het verkeer op 19 oktober 2010.

Daarna zijn we gaan carten. Met onze al inclusive  go card, mochten we niet alleen carten, maar kregen we ook muntjes om te spelen in de Arcade en kregen we pizza met wat te drinken.

Toen was eindelijk de zippline aan de beurt. Het was geweldig om boven de winkelstraat te ‘vliegen’ we waren alle vier heel enthousiast toen we geland waren. Toen we naar boven gingen met de lift was het even spannend, maar alles gebeurt hier ontzettend zorgvuldig, ik heb me geen moment onveilig gevoeld. We wilden al eerder gaan maar is van donderdag tot en met zondag open, daardoor moesten we wachten tot vandaag. Maar het was het wachten waard.

Fly LINQ Zipline is de nieuwste adrenaline-aangedreven attractie die in Las Vegas is geïntroduceerd.In deze ervaring, die deel uitmaakt van het LINQ Hotel & Casino, glijden bezoekers van 12 verdiepingen boven de LINQ Promenade nabij Las Vegas Boulevard naar beneden en eindigen bij het reuzenpad. De Fly Linq Zipline Las Vegas-ervaring begint met de bezoekers die een lift nemen die is ontworpen om een ​​prachtig uitzicht op de Las Vegas-strip te bieden.De glazen lift begint bij de Vortex bij The LINQ Hotel & Casino en gaat omhoog naar de 34.75 meter hoge lanceertoren. Naarmate de lift hoger wordt, geniet je van het panoramische uitzicht op de Las Vegas Strip.  Eenmaal op het lanceerdek geven de officials je de uitrusting, de veiligheidsinstructies en haken ze je aan de zipline.Rijders zijn helemaal klaar om op te stijgen vanaf de Fly LINQ Zipline. Zodra de sensatiezoekers in volle vluchtuitrusting zijn, zullen maximaal 10 rijders tegelijk naar het oosten rijden met ongeveer 56 km / u (35 mph). Als je eenmaal van de haak bent, zweef je over het openluchtwinkel- en eetdistrict, The LINQ Promenade, en land je aan de voet van 's werelds hoogste reuzenrad. De landingstoren van de zipline is 16.6 meter (54 voet) hoog.

Na even opfrissen in ons hotel zijn we bij planet Hollywood gaan eten omdat we daar met onze pas $15,00 korting kregen met onze go card pas. Toen snel in de taxi naar hotel Tropicana voor ‘ legends in concert’ een tribute concert van Adele, Cher, Whitney Houston en lady Gaga. We waren laat dus we hoopten dat we er nog in konden. Gelukkig ging dat goed en in de zaal vroeg de plaatsaanwijzer of we bij een tafeltje wilden zitten. Dat wilden we wel en kregen een upgrade naar het podium incl. Serveerster.
Er was ook een travestiet met humor die de boel aan elkaar praatte. Het was echt genieten van deze dames met allemaal bekende liedjes!

Als laatste wilden we nog de Eiffeltoren op. Dat zag nog bij in onze pas en morgen is hij niet meer geldig. Helaas de Eiffeltoren gesloten vanwege de onweer en storm. Het regende aardig. Na een klein half uurtje stond het water op de stoep tot halverwege onze kuiten. Wij vonden het wel grappig dat het regende, het is niet koud, alleen erg nat, vooral als de auto’s op straat naar jou door de plas rijden is het heel erg nat. Dat gebeurde Kiki en mij 2 keer.

Alle activiteiten die we tot nu gedaan hebben, op the Beatles na, zaten bij de pas inbegrepen dus we hebben ons geld er wel uit gehaald! Het was onwel erg gaaf moet doen allemaal. Ik denk dat we een aantal activiteiten niet gedaan hadden als we de pas niet hadden gehad, maar we hebben van alles genoten! Zeker een aanrader voor als je een stad bezoekt. http://Www.gettourguide.nl.

1. Clemens, Ingrid, Lucas en Milan:
    12 augustus 2022
    Een geslaagde dag op twee keer de natte regendouche na zei Milan. Fijne vakantie nog verder groetjes Lucas, Milan, opa en oma en een pootje van Luna (het pootje mocht niet vergeten worden)
  2. Resi:
    12 augustus 2022
    Echt allemaal super mooi! Wat een belevenis!!!