Dag 4 Silver leaf monkeys en vuurvliegjes

2 augustus 2014 - Kuala Selangor, Maleisië

Toch een gek idee dat wij nu op bed liggen en jullie aan het avondeten gaan beginnen.  We hebben vandaag geprobeerd de kinderen wijs te maken dat we in de tijd gereisd hebben en dat wij dus 6 uur eerder horen als jullie wat jullie gaan meemaken. Gelukkig hebben we dan tijd genoeg om jullie te waarschuwen voor evt. Rampen. Helaas trapten ze er niet in!

Het is Kiki wel gelukt in al haar onschuld om de kinderen iets wijs te maken. Ork ork ork, soep eet je met een vork zei ze. Toen vroegen Belle en Lotte ( 9 en 8 jaar) wat is dan eigenlijk ork? Dat is Duits voor een vork zei Kiki heel stellig. En de meiden namen het voor waar aan.

Ook Rene werd even geplaagd toen hij terug moest naar de bus om iets te halen, hebben wij ons allemaal verstopt op de toiletten zodat hij dacht dat hij te laat was voor de boot met de vuurvliegjes. Helaas was onze boot net aangekomen toen René terug kwam van de bus en werd hij geroepen door onze Maleisische gids om in te stappen waardoor onze grap mislukte. Hij was wel leuk.. Alle meisjes stonden op de dames toiletten te giebelen en alle jongens op de heren toiletten.

Vandaag gingen we maar bukit melawati waar de Silver leaf aapjes wonen. Het was heel bijzonder om de aapjes zo vrij mee te maken. Ze zaten op schoot, legden hun handjes op je benen en je kon ze aaien.

Avondeten was voor ons geregeld. We gingen in een visrestaurant eten en er stond vis op het menu! (Ik hoor je denken, jullie eten toch geen vis!) We kregen krabbetjes, garnalen en vis in zoet zure saus. Rene heeft een krabbetje met een notenkraker en een hamer gekraakt en samen hebben we hem geproefd. Het was wel te eten, maar zeker niet mijn lievelingsmaal. De kinderen hebben friet met visnuggets gegeten.

Na het eten zijn we op een bootje naar de kolonie vuurvliegjes gegaan. Het was donker en het was net of alle bomen knipperende kerstlampjes hadden. Jammer dat we het niet op de foto konden zetten, het was heel erg mooi. Wel duizenden knipperende kevertjes!

Deze dag krijgt weer een 8. Het was een leuke dag!

1. Karin:
    3 augustus 2014
    Vroeger had je een kinderprogramma dat heette Ti Ta Tovenaar, dan konden ze met de handen klappen en waren op een plaats waar ze wilden zijn, dat idee kreeg ik bij het lezen van jullie verslag over de apen en de vuurvliegjes! Kortom: dat had ik ook wel met eigen ogen willen zien. Leuk ook voor de kinderen dat er meer kinderen in de reisgroep zitten. Ik verheug me op het volgende verslag!

gr.

Karin
  2. Miranda:
    3 augustus 2014
    Wat een leuke verhalen en vooral foto's, jullie hebben al zoveel leuke dingen gezien en dat pas op dag 4, erg mooi om allemaal te zien en vooral te lezen. Leuke foto Rene met een aapje(zoek de 10 verschillen), grapje!!! Kijk alweer uit naar het volgende verslag/foto's.

Dikke kus van ons xxx
  3. Lotte:
    4 augustus 2014
    Hey allemaal !
    Zo te lezen en te zien op de foto's is het leuk daar.
    (Hey papa ik kan de verschillen tussen jou en dat aapje niet vinden , grapje haha )
    xxx