Durban

27 juli 2018 - KwaZulu-Natal, Zuid-Afrika

Om 9.00 uur vertrokken we weer naar Kaapstad. Daar vlogen we om 10 Uur naar Durban. Een vlucht van 1 uur en 40 minuten. Dan door naar Ballito.

In Durban zijn we even gestopt op de kruiden markt. Dat was een knus winkelcentrum waar veel Indiërs hun kruiden verkopen. Zo ook 'Mother in law exterminator' kruiden. Ook hadden ze daar natuurlijk ook andere spulletjes die je overal tegen komt. Armbanden, tassen en kleren, maar vooral kruiden.

Toen naar Ballito, ook hier zaten we weer buiten het dorp (45 min met de bus) en we kregen te horen dat de bus morgen niet mag rijden. Die heeft een rustdag. Hierdoor konden we niet naar Zululand. We zaten dus aan het strand in een dorpje met 1 restaurant, 45 minuten van de bewoonde wereld en niks op het programma. Toen hebben we toch Djoser even gebeld. We hebben uitgelegd wat er aan de hand was. Dat we niet blij waren met de manier waarop de reis tot nu toe wat organisatie betreft liep. Ze waren geschrokken en lieten weten dat dit niet de manier was waarop zij werken. Omdat het vrijdag was gingen ze hun best doen om nog dingen recht te zetten, maar konden het niet beloven. Uiteindelijk kregen we telefoon terug dat ze een taxi geregeld hadden zodat we wel naar Zululand konden. Maandag zouden ze de andere zaken regelen en daar nog op terug komen.

Die avond gingen we in het restaurant eten waar we enige gasten waren. Ze hadden erg hun best gedaan om het gezellig te maken. We hebben heerlijk gegeten, maar er ging veel mis. Foute bestellingen, lang wachten! Het was op z'n Afrikaans, heel grappig!

Ook de maansverduistering was heel goed te zien. Daar hebben we uitgebreid naar gekeken. Daarna zijn we gaan slapen.