Kaap de goede hoop, pinguïn kolonie, zeehonden eiland

20 juli 2018 - Cape Town, Zuid-Afrika

We begonnen de dag met ontbijt op bed! Onze zelfgekochtte broodjes uit de supermarkt op bed gesmeerd. Toen de bus in naar zeehonden eiland.

Met een bootje de zee op waar op een rots en in het water heel veel zeehonden zaten. Ze waren helemaal niet bang en we konden heel dicht bij komen. Daarna in de bus naar kaap de goede hoop waar we een wandeling zijn gaan maken. Het was heel bijzonder om daar op het onderste puntje van Afrika te staan! Het was heerlijk weer. Rond de 18 graden met een zonnetje. In de schaduw hadden we wel een jas/ vest  nodig, maar in het zonnetje was het heerlijk!

Toen door naar de pinguïn kolonie. Die wonen op een strand en zijn niet zo onder de indruk van ons. Ze broeden op hun eieren, voeren hun kleintjes en je ziet ze in alle maten. Heel schattig!

De groep blijft eensgezind in de besluiten. Er zijn wel wat groepjes onder de kinderen. De meisjes, en twee groepjes jongens. Iedereen is op zijn gemak, kletst gezellig met iedereen en doet lekker wat ze willen. Tot nu toe ben ik erg blij met de groep. Maar het is pas dag 2 natuurlijk. Hoe zou het zijn na 2 weken, of na 3 Weken?

De taal is grappig. We moeten soms gokken wat er bedoeld word. Een lighuis is een vuurtoren. pikkewijnen zijn pinguïns. Opladen en afladen. Instappen en uitstappen uit de bus. We moeten nog wel goed luisteren!

Vanavond is er in het hotel speciaal voor ons een buffet gemaakt met kip en lamsvlees. Champignonsoep, salades en als toetje zuid Afrikaanse Malva pudding met warme custard saus en vanille ijs. We betalen met Rand. 100 rand is ongeveer 6 euro. Voor ons diner met drank moesten we 682 rand betalen. ( ongeveer 42 euro voor 3 personen)

1. Miranda:
    20 juli 2018
    Nu al onder de indruk van jullie verhalen en foto's..prachtig en onvergetelijke momenten..genieten
    Groetjes van ons xxx
  2. Annie:
    20 juli 2018
    Wat hebben jullie al veel gezien
    Erge mooie foto’s
    Knuf