Basketbal wedstrijd Knickswa

22 oktober 2017 - New York (jfk Airport), New York, Verenigde Staten

Om 19.00 waren we op Madisons Square garden. Een groot gebouw waar box,  ijshockey en basketbal wedstrijden te zien zijn maar ook concerten gegeven worden van de 'grote' sterren.  Michael Jackson, Madonna, Arnim van Buren ....

Er kunnen en kleine 20.000 mensen in, en het was druk! Eerst moesten we weer door een tassen controle, net als op Schiphol. Daar waren we ondertussen wel aan gewent, dat is bij ieder museum, boottochten of ander plaats waar veel mensen naar binnen gaan het geval. Toen het stadion in. Met heel veel mensen te gelijk! Bij de ingang kreeg iedereen een Knicks t-shirt. One site fits all.... het stadion was dus blauw van de mensen.

We zaten wel wat ver van het veld af, maar konden goed zien. Er hingen ook enorme schermen waar je op kon meekijken.

Eerst werd het volkslied gezonden, alle blauwe mensen gingen staan en er begonnen 2 mannen live te zingen. Erg indrukwekkend! Daarna eerder 12 minuten gespeeld. Dit is echte speeltijd. Deze 12 minuten duren ongeveer een half uur. Ieder team heeft 7 keer de mogelijkheid een time out aan te vragen, Dan staat de tijd stil. Ook bij strafworpen staat de Tijd stil. Als een team aan de bal is heeft hij 24 seconde om te scoren en er zijn 4 ronden van 12 minuten. Het was  spannend. Lang stonden The Knicks voor op Boston Rangers, maar ze verloren uiteindelijk met 107-111. Er zat een man naast Isa die heel fanatiek was de hele wedstrijd en huilend weg ging.

Er was veel entertainment. Er werd gedanst door een groep kinderen en danseressen een rapper die tijdens de rust kwam optreden, er werden shirts geschoten er ging een aura m rond .. er was geen tijd om je te vervelen er was genoeg te zien.

Het water leuk om dit meegemaakt te hebben. We hadden geen idee wat we ervan moesten verwachten, maar het was een groot spektakel en we hebben ervan genoten.