Paardrijden.

2 augustus 2018 - Mpumalanga, Zuid-Afrika

Kiki had al ontbeten en wilde naar de kinderen bij het volleybal veld. Rene liep met haar mee. Het was een heerlijke ochtend en ik dacht even lekker Buiten een kopje thee te gaan drinken. Daar zat ik dan op een mooie ochtend in Zuid Afrika in het zonnetje met mijn kopje thee met Marjolein te kletsen. Ineens roept Marjolein 'Baviaan!'. En daar liep een Baviaan ons Huisje in. Geschrokken liep in naar ons huisje. Ik dacht als ik maar herrie maak dan gaat hij misschien weg. En dat deed de Baviaan ook ... met onze zak met broodjes! Brutale aap. Er hangen dus niet voor niets op alee deuren ' ramen en deuren dichthouden voor de apen'. Ik had alleen niet verwacht dat ze ook als je er bijna naast zit ze alsnog zo brutaal zouden zijn om je huisje in te gaan.

Nila was al langs geweest om door te geven dat ze paardrijden had gereserveerd. We konden met 5 personen paardrijden. We moesten ons om half 11 melden en om 11 uur konden we rijden. Maar Nila had een optie genomen bleek toen wij er om half 11 waren. Deze optie had bevestigd moeten worden. Dit is niet gebeurd en onze paarden waren nu al bezet. We konden nog wel om 15.00 uur. Dat hebben we dan maar besproken.

In de ochtend hebben we bij het zwembad gespeeld. Het water in het zwembad was te koud om in te zwemmen. Daarna een boterham gegeten en naar de manege. De kinderen hadden al snel hun paard gekozen en toen iedereen er op zat gingen we braaf achter elkaar aan door de natuur een ritje maken. Onderweg zijn we gestopt om wat foto's te maken van het uitzicht en de rondavels en daarna weer terug. De rit duurde ruim anderhalf uur. De paarden reden in vaste volgorde achter de voorste aan. Er was niets aan te sturen. Heel gemakkelijk, zelfs voor mij heel goed te doen!

Tijdens het eten nog geprobeerd om Nila over te halen om zowel de midnightsun drive en de panorama route te doen. Maar de chauffeur was onvermurwbaar. De panorama route moest het worden voor morgen!