Naar Plettenberg

22 juli 2018 - Plettenberg Bay, Zuid-Afrika

Vanmorgen begonnen we met een heerlijk Ontbijt. De gastheer stond in de keuken eieren met champignons bacon en tomaat te bakken. Maar als je liever een gekookt ei ik een omelet wilde .... geen probleem! Het is eigenlijk jammer dat we weer weg gingen. Dit was zoveel leuker dan in het Hotel!

Het was een rit van 3,5 uur naar Pletttenberg. We hebben onderweg Moreno schapen, struisvogels en olifanten gezien. Ook zijn we nog een aantal keer gestopt. Eerst bij een tankstation voor thee en het toilet. Toen bij een aloevera fabriek. Daar viel Kiki waardoor we meteen de aloe konden testen. En als laatst bij een waterfront (winkelcentrum) aan een haventje. Daar hebben we heerlijk aan het water een lunch gegeten.

Om half 4 waren we in Plettenburg en om half 5 lagen de kinderen in de zee. Het was warm vandaag, dus prima te doen in het laatste stukje zon. Er waren veel golven en dat was erg leuk om in te spelen. Om 17.00 ur was de zon bijna weg en werd het echt kouder. ( om 19.00 uur is het echt pikdonker).

We zijn om 18.00 uur gaan eten zodat de kinderen vanavond vroeg naar bed konden. Om 21.00 uur lagen alle kinderen op bed. Kiki was echt moe. Iedere avond laat naar bed en wakker worden door de wekker. Alle indrukken en het vele spelen met de andere kinderen heeft vandaag zijn tol geëist. Lekker een lange nacht en morgen een hele drukke dag met erg bijzondere excursies. Ik heb er veel zin in!