Snaefelsness

3 augustus 2021 - Snaefellsnes, IJsland

We begonnen deze dag weer met een stevig ontbijt, dit ontbijt was hetzelfde als gisteren. Toen we het ontbijt op hadden zijn we onze spullen gaan pakken en heeft de taxi ons naar de auto voor de komende 2 weken gebracht. Met deze auto gaan we naar de nieuwe plek Snaefelsness.

Voor we op weg gingen naar Snaefelsness zijn we nog naar Perlan gegaan, dat is een rond draaiend  restaurant.  We wilden er best wel graag een kijkje in nemen maar de zip-line was gesloten en verder vonden we het niet zo spannend dus gingen we door.

We zijn onderweg een groot tankstation in gegaan, daar hebben we geluncht mam had salade met een kopje thee en pap had hamburger met koffie en ik at de friet van pap op met een slush puppy blauw. Naast het tankstation was een steile berg die heb ik beklommen. Toen zijn we weer in de auto gestapt we moesten in totaal 120 min. rijden, toen nog maar 40 dus we waren er al bijna.

Toen we aan kwamen bij het schattige huisje (sodulsholt), midden in de natuur, was de schoonmaker nog bezig dus zijn we weer vertrokken. We gingen naar een hot pot dat is een grote plas water waarin een paar rondjes met stenen in zijn gemaakt. Er staat ook een pomp in daar komt heet water uit die komt in een cirkel en daardoor is het water warm. Ik heb er helemaal in gezeten mam met haar voeten en pap niet. (landbrotalaug)
Na die hot pot zijn we opzoek gegaan naar een natuurlijke bron met Spa rood er in. (Raudamelsolkelda). We moesten eerst met de auto van de grote weg af gegaan en toen kwamen we op een auto pad. Dat pad was 14 km lang. Voor we het gevonden hebben kwamen we langs een zwart rood gebied daar had lava gelopen en op de achtergrond een vulkaan en aan de overkant was her helemaal groen.
Na een poos zoeken kwamen we op een parkeerplaats. Vanaf daar zijn we gaan wandelen. Eerst door de lava velden, door het natte mos, langs een waterval, over keien en we hebben een beekje overgestoken,  maar die bron konden we niet vinden. Uiteindelijk gaven  we het op en gingen we naar het huisje. Daar ben ik gaan douchen, pap was aan het koken mam was de koffers aan het uitzoeken. Toen ik klaar was gingen we spaghetti eten daarna ging mam douchen, pap ging lezen en ik typte dit verhaal. Dit was onze dag. Hebben jullie mee genoten???

1. Resi:
    4 augustus 2021
    Klinkt heel bijzonder Kiki!! Zo genieten we idd met jullie mee! Veel plezier nog en mooie dingen ontdekken.
  2. Clemens, Ingrid, Lucas en Milan:
    4 augustus 2021
    Zeker genoten van dit verhaal weer.
  3. Marilena:
    5 augustus 2021
    Zeker ik zie het al helemaal voor me .... veel mooie ervaringen gewenst