Naar stellenbosch

26 juli 2018 - Stellenbosch, Zuid-Afrika

Vanmorgen om half 9 vertrokken voor een lange reisdag weer terug richting Kaapstad, waar we overmorgen naar Durban vliegen. We hebben niet zoveel beleefd vandaag.

Wel kan ik wat vertellen over de reis. vandaag had een stukje teleurstelling de overhand. We gaan nu vooral van hotel naar hotel. In de ochtend wordt al gevraagd wat we in de avond willen eten en waar. We weten vaak niet eens waar we terecht gaan komen en zitten vaak ver van het dorpje of stad af zodat we niet gemakkelijk in het dorpje of stad kunnen eten. Dus kiezen we maar voor het eten in het hotel. Ontbijt is er niet altijd in het hotel, dan mogen we naar de supermarkt om ons ontbijt te kopen, die we op de kamer kunnen opeten. ( wel goedkoop ) onderweg stoppen we voor koffie vaak bij een tankstation en gaan dan weer verder.

Gelukkig hebben we een hele leuke groep en hebben de kinderen het heel leuk samen! Dus is het niet erg, maar we vinden het wel erg jammer. We hebben dit gedeeld met de reisleidster Nila. Ze geeft aan dat de plaats van het hotel niet door haar gekozen is. Het is wel veilig om naar de stad te gaan, maar de bus is tot 18.00 uur tot onze beschikking, daarna moeten we dan een taxi regelen. Nu bijvoorbeeld is het 15 km van het dorp af. Voor de lunch heeft ze wel begrepen. We hebben nu een stop gemaakt in een dorpje met winkeltjes en zo. Dat was wel leuk.

Ons onderkomen vandaag in Stellenbosch is een huisje met 3 2 persoonskamers. Kiki heeft haar eigen 'huis' en is er erg trots op! De huisjes staan op een wijnboerderij, waar we vanmiddag begonnen zijn met een wijnproeverij. Ik houd alleen van zoete wijn. Hun zoetste wijn vond ik echt nog veel te droog. Ik heb gekeken. De anderen vonden het wel heel leuk!

Vanavond eten we weer samen hier op het landgoed, wat wel erg mooi is!

1. Malou:
    28 juli 2018
    Erg leuk die foto’s van jullie reis. Wijn proeven....ik dacht gelijk dat is niet echt iets voor Bianca. Maar de foto is goed gelukt haha, een teleurstellende dag. Goed dat je het besproken hebt, maar veel kan je er niet aan veranderen helaas. Gelukkig hebben jullie elkaar, dat is toch ook al gezellig he?
    Xxx malou