Panorama routeDe

3 augustus 2018 - Kruger National Park, Zuid-Afrika

vandaag hebben we panorama route gereden. Deze route loopt langs de Blyde river en is 180 km lang. Helaas was het erg mistig. De 4 rondavels hadden we al gezien en omdat het heel mistig was hebben we deze overgeslagen.

Onze eerste stop waren de Bourke's luck potholes. Hier zijn grote rode gaten te zien in de gesteenten rond de rivier. Jaren geleden kwamen hier 2 rivieren samen in een hoek van 90 graden. Hierdoor ontbonden er krachtige ronddraaiende bewegingen en die zorgen voor de rond gaten. Het was er erg mooi. Voor de kinderen van het leuk omdat ze hier op rotsen en kleine watervallen konden klimmen en klauteren.

Onze laatste stop in god's window. We hebben geen idee wat we ervan kunnen verwachten. Dat blijft ook de vraag, het was zo mistig dat we alleen een foto hebben gemaakt als bewijs dat we er geweest zijn. ( haha).

Lunchtijd was in een pannekoeken restaurant. Een heerlijke pannekoek en daarna nog even geslenterd langs de winkeltjes in het dorp.

Vanaf hier was het nog 2 uur rijden naar onze volgende bestemming. Omdat er op ons laatste adres niets is, zijn we bij de supermarkt gestopt om boodschappen te doen. Toen we bijna bij ons huisje waren kregen we een warning bericht! Let op, er zijn leeuwen gezien op jullie verblijfplaats. Blijf dus altijd in groepjes lopen. En ga niet in het donker een wandeling maken. Er wonen hier ook krokodillen en nijlpaarden. We hadden grote huisjes en nog niet binnen had een aap ons huisje al gevonden. Gauw heb ik hem uit huis gejaagd. Hij bleef in de buurt. Voor het raam zat hij met een vriendje naar ons te kijken. Uiteindelijk met zijn handjes tegen het raam met Kiki aan de andere kant alsof ze elkaar wilden aanraken.

Nog even een rondje gelopen voordat het donker was en daar zagen we ze, de nijlpaaarden in de rivier achter ons huisje.ze begonnen wakker te worden. (Overdag zitten ze in het water omdat ze het te warm vinden en zodra de zon onder is komen ze eruit en gaan ze grazen.) de zon ging snel onde. We hebben ze niet meer gezien. Jammer!

Gelukkig is het met de apen andersom. Ze zijn wakker als jet licht is en slapen als het donker is. We konden dus rustig, zonder brutale apen, BBQ en.