Dag 4

11 augustus 2022 - Paradise, Nevada, Verenigde Staten

Na een goede nacht slapen Hadden we vandaag de hop on hop of bus. We zijn als eerst uitgestapt bij de verste halte omdat de heenweg en de terugweg hetzelfde was. Hij reed dus eigenlijk heen en weer in plaats van een rondje.

De verste stop was in het oudste deel van Las Vegas, Fremont’s street. Onderaan deze blog een kort stukje met informatie  over Las Vegas, maar nu eerst mijn ervaring.
We werden afgezet bij het MOB museum. We weten dat de stad vooral in de begin jaren door de mafia geregeerd werd, maar we hebben niets met de Nadia en blijven liever uit de buurt, dus dit museum sloegen we over. Meteen door naar fremont street. Eigenlijk een overdekte winkelstraat (heerlijk buiten in de schaduw) met straatdansers en tekenaars. Op de straat staan rondjes waar iedereen zijn ding mag doen, de rest van de straat moet leeg zijn.
Kiki had geen last van de zwervers die op een bordje zetten, ‘why lie, I need money for wheet and vodka’. Maar wel van zwervers die een tekening maken om aan geld te komen of waar op het bordje stond ‘food’. Deze zwerver hebben we een snelle Jelle gegeven, daar werd ze blij van. En als ze zag dat er een schilderij werd verkocht vond ze het ook fijn. Ze had het liefst zelf bij iedereen een schilderij o.I.d. gekocht.

Daarna door naar hotel strat. Daar was een hoge uitkijktoren. We hebben over de hele stad kunnen kijken. Wat ons opviel is hoe groot de stad eigenlijk is. We dachten aan een stad in een woestijn, maar de woestijn is bijna niet te zien zo groot is de stad.

In het auto museu stonden veel auto’ s die gebruikt werden in films. Badmobiel, back to the future, kit van night rider, auto van the dukes of hazard en natuurlijk Herbie. Ravi en Isa herkenden nog meer auto’s. Het was echt leuk! Had ik niet verwacht omdat auto’s niet echt mijn ding zijn.

Als laatste voor vandaag een 4 D experience. We kregen 3 keer een trailer van ee film te zien. De eerste weet ik niet meer hoe hij heette, maar de tweede was aquaman, en de laatste wonderwoman.
Daarna naar het hotel, even zwemmen, omkleden en gaan eten. Kiki en ik zijn daarna naar huis gegaan. Ravi en Isa zijn nog even in de stad gebleven.

Het oudste deel van Las Vegas bevindt zich in de omgeving van Fremont Street. Aan Fremont Street staan casino's als de Golden Nugget en het Golden Gate Hotel and Casino, waarvan het hotel al sinds 1906 staat. De meeste hotels en casino's bevinden zich tegenwoordig aan de Strip, een gedeelte van Las Vegas Boulevard. Dat de hotels tegenwoordig aan Las Vegas Boulevard liggen komt doordat vroeger alle casino's die niet aan Fremont Street lagen buiten de stadsgrenzen van Las Vegas moesten liggen. Deze stadsgrens eindigde bij de Boulevard en hier werden dus de nieuwe hotels en casino's gebouwd. Strikt genomen ligt de Strip in de plaats Paradise, maar aangezien Las Vegas veel bekender is, wordt voor het gemak gezegd dat de Strip in Las Vegas ligt.

Las Vegas (Spaans voor "De Weilanden") is een stad in de Mojavewoestijn in de Amerikaanse staat Nevada.

Las Vegas is gesticht in 1905, en werd in 1911 officieel een stad. Las Vegas is de grootste stad van Nevada met in 2017 een inwoneraantal van 641.000 en behoort tot de snelst groeiende steden in de Verenigde Staten.

Meer weten over de geschiedenis van Las Vegas?