Caving

25 juli 2018 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

We hadden verschillende opties vandaag. Wandeling in de grotten, caving in de grotten, wandeling op deczwarte berg en naar een speeltuin.

Rene Kiki en ik wilde caving. Een deel van de volwassen durfde het niet of konden het niet vanwege hun gewicht of lengte. Je moest bij caving door nauwe gangen kunnen. Uiteindelijk gingen Rene en ik en Hanneke met 6 kinderen ( en de gids ) op pad. Een ander deel deed de grotwandeling en 3 mannen wilden de zwarte berg wandeling doen. Die wandeling was uiteindelijk niet helemaal zoals gepland. Ze werden op een berg afgezet en zijn in een half uurtje over de weg naar beneden gelopen. Na 20 minuten zagen ze een groep Bavianen. ( ongeveer 30 ) Dat was wel spannend geweest. Ze waren er 150 m vanaf. Gelukkig konden ze rustig verder wandelen en zijn ze niet opgemerkt door de Bavianen.

Caving was gaaf! We moesten door smalle gangetjes lopen, kruipen, tijgeren, klimmen en glijden. Alle kinderen deden het heel goed! Sommige stukken waren best spannend! Na 5 kwartier zeiden de kinderen dat ze dachten dat we pas onderweg waren. Ze vonden het jammer dat het er bijna op zat.

In de speeltuin hebben we geluncht. De kinderen konden dan even spelen en kameel rijden. Er waren vooral ouderwetst speeltoestellen, er was een kinderboerderij en waterfietsen. Simpel, maar de kinderen hebben zich prima vermaakt.

Terug bij het huisje hadden we weer water. De leiding was gesprongen dus vanmorgen bedden we geen water. Ook de WiFi is hier in Afrika niet zo goed. Ook is het hier om 18.30 uur donker. We zijn daarom iedere avond op tijd in bed, het voelt als snel laat, helemaal als we veel gedaan hebben.

De mannen hebben weer boodschappen gedaan voor de Braai en we hebben weer heerlijk samen buiten gegeten. De kids hebben nog weerwolven van Wakkerdam gespeeld en om 21.00 uur waten de kinderen allemaal naar bed. Een uurtje later ook alle ouders!

1. Andre en anny:
    26 juli 2018
    wat een belevenis, geweldig wat jullie allemaal zien.het lijkt me wel eng in die grotten,maar jullie doen het gewoon. wat fijn dat het zo goed gaat met allemaal samen, dat is toch altijd maar afwachten. verder is hier alles goed, nog een dagje sauna en dan word het minder warm veel liefs andre en anny dikke kus voor kiki.