Kruger game drive

4 augustus 2018 - Kruger National Park, Zuid-Afrika

vanmorgen was het weer vroeg! Om 4.45 uur werden we opgehaald voor de game-drive in Krugerpark. Dit park is bijna 20.000 m2 km groot. Nederland is ruim 40.000 km2. het is opgericht in 1928 en is het bekendste wildpark van Afrika.

Om 6.30 uur zaten we in onze Jeep en reden we het park in. Het duurde lang voordat we de eerste beesten zagen. We zagen een aantal keer mannetjes olifanten. Deze leven alleen. Vrouwtjes leven in een groep. Ook zagen we giraffen en zebra's en vooral veel gnoe ( wilde beesten) empala en Inyala (koedoe). Ook hebben we een steenbok, visarend, waterbok en een aantal mooie vogel gezien. Neushoornvogel, visarend, adelaar, glansstaart spreeuwen en vorkstaart scharrelaar.

Onderweg zijn kleine vakantie dorpjes waar overnacht kan worden maar ook gegeten. Daar hebben we ontbeten en onze lunch gehad.

Ik heb niet zoveel foto's gemaakt, ik heb vooral genoten van al het moois. Het meest bijzondere vond ik de groep olifanten. En de dieren bij de waterplas. Achter de waterplas zagen we leeuwen liggen. Deze lagen rustig te wachten op hun maaltijd. Dat gebeurde meestal bij zonsondergang begreep ik van de ranger.

Na de lunch was Kiki er klaar mee en viel even in slaap op mijn schoot. ze had er geen zin meer in. Alle dieren die we zagen waren eigenlijk een beetje 'gewoon' geworden. Daarom besloten we morgen niet meet mee te gaan. Rene wilde nog wel mee morgen. Kiki en ik blijven morgen bij het huisje.

In de avond hebben we nog geprobeerd hippo's te spotten bij het huisje van Henk en Mariëlle. Ook wilde een aantal nog even naar de WiFi. Dat mag na 18.00 uur alleen nog in een groepje vanwege de nijlpaarden en leeuw die hier rondlopen.