Game drive hluhluwe (slusluwi)

30 juli 2018 - St Lucia, Zuid-Afrika

Het was vroeg vanmorgen. En er zat een nijlpaard in in tuin. We hebben hem niet gezien maar we mochten niet naar de Jeep we moesten even wachten hij stond achter een muurtje.

Om 5.00 uur zaten we in de jeep. Het was koud! We hoopten op 3 van de 5. Al voordat we er waren werden we getrakteerd op een giraffe. En vrij snel erna op de eerste, de olifant. Om 7.00 uur kregen we een lunch aan picknick tafels midden in het park. Heerlijke broodjes en gekookte eieren met koffie en thee en muffins. De zwijntjes kwamen even

langs lopen. Deden hun ding, keken niet naar ons op. De tweede was de neushoorn en de derde de buffel! Het was half 9 en deze hadden we binnen! Ook leeuwen hebben we gevonden. Twee slapende mannetjes, die zich toch nog even gingen verplaatsen (2 meter) toen wij stonden te kijken.

Daarna gingen we lunchen. Ook weer aan picknick tafels midden in het park. Gehaktballen, kippenpootjes, aardappelsalade, sla en stokbrood. Het was goed verzorgd. Hier zagen we een vrouwtjes leeuw lopen aan de andere kant van de rivier.

We zagen nog bavianen, velvet monkey's, zebra's Inyala's, impala's, zebra's en als kers op de taart ... een cheetah! Die was alleen te snel voor de foto, maar wauw wat wat dat gaaf!

Toen we terug waren liepen we groesbekers tegen het lijf! Die vind je ook overal!

Vanavond is er door Nila een Braai voorbereid. Met Zuid-Afrikaanse pap, salade en brood. De mannen hebben nog vlees en drank gehaald en het feestmaal kan beginnen.

Dit was een mooie dag!

1. Annie:
    30 juli 2018
    Wauw. Een cheeta dat is geluk die hebben wij niet gezien 🤪🤪🤪
  2. Karin:
    31 juli 2018
    Prachtige reis, mooi om zoveel diëren in hun natuurlijke omgeving te zien!!!