Nijlpaarden en krokodillen

29 juli 2018 - St Lucia, Zuid-Afrika

Kiki en ik zijn vanmorgen voordat we gingen nog een rondje gaan lopen op zoek naar de apen. Helaas zagen we ze niet, maar toen we net onderweg waren met de bus naar St lucia, zaten ze er! Verder onderweg liepen giraffen rond! De lijst met dieren die we gezien hebben wordt steeds groter.

Om 12.00 uur waren we in St lucia. Een klein toeristisch plaatsje vanwege de vele Nijlpaarden. In het dorpje hebben we wat gegeten en toen mochten we met een boot op zoek naar de nijlpaarden. We hebben er echt heel veel gezien! Jammer genoeg hebben we ze aan land maar heel kort gezien, ze zijn liever in het water als ze zich niet veilig voelen.

Na de boottocht zijn we gaan eten. We waren gewaarschuwd dat de hippo's s' avonds uit het water het dorp in zouden kunnen komen. Het gebeurt gemiddeld 2 keer per week dat er nijlpaarden in het dorp lopen. Wij hebben ze nu niet gezien, maar ik vind het ook wel een spannend idee. De nijlpaarden vinden het overdag te warm en gaan dan in het water liggen. Ze vervelen zich in het water dus gaan ze maar slapen. In de avond dan is het heerlijk koel en dan komen ze aan land om gras te eten. Ze kunnen gevaarlijk zijn als ze zich bedreigd voelen, maar ze eten alleen planten.  Ze kunnen wel heel hard rennen ( 40 km / u)

Vanavond vroeg naar bed want onze dag morgen begint met de wekker om 4.30 uur!

1. Marilena:
    Wauw wat gaaf en spannend . Enjoy.xxx
  2. Annie:
    Wij waren ook in St Lucia
    Erg leuk om bij de nijlpaarden te varen
    Waren er ook veel kleine nijlpaardjes
    Slaap lekker
    🦓🦏🐘🦒🦌🐆🐆
    Heerlijk genieten morgen zo VROEG
  3. Miranda:
    29 juli 2018
    Weer mooie verhalen en foto's. 4.30u opstaan pffff ben benieuwd naar jullie volgende verhaal xxx