Verder door naar het oosten

9 augustus 2021 - Brunnholl, IJsland

Het is precies een jaar geleden dat Lucas en Milan bij ons zijn komen te wonen. Een bijzondere dag, die we thuis gaan vieren.

Na het ontbijt zijn we eerst gaan zwemmen. Het was een buitenbad met 3 glijbanen, 2 hot tubs, een van 38 gr en de ander 42 gr., een koud bad en een kinderbadje. Het bad ging om 6:15 uur open, maar dat vonden we te vroeg. We waren er rond 10:00 uur. Het was heerlijk rustig. Na een uurtje zwemmen zijn we weer op pad gegaan zonder doel. We wisten alleen welke kant we op moesten voor onze volgde slaapplek.

We hebben wat stops gemaakt om foto’s te maken van mooie uitzichten of bijzondere dingen. Zo kwamen we uit bij een rode stoel op een berg, een leuke klim gemaakt op een rots naast de zee. René wilde dat we een foto maakten van hem bij de rots in de zee terwijl wij op de berg stonden. Gelukkig ging hij ervoor poseren want anders had het nergens op geleken.  Ook zagen we een warm water beekje. Het warme water in dat beekje werd geleid naar een grote badkuip. De badkuip stond langs grote weg achter een heuveltje verstopt. Er zaten mensen in dus we hebben geen foto gemaakt, maar we hopen op de terugweg zelf even in bad te kunnen.

Bij het eerste dorpje dat we tegen kwamen, ruim een uur rijden, zijn we gaan lunchen. Het was een schattig vissersdorpje. Bijna de hele weg kwamen we geen auto tegen en nu stikte het ineens van de toeristen en moesten we in de rij voor onze lunch! Het was er wel gezellig.

Na de lunch zijn we richting de kust gereden en kwamen uit bij een tentoonstelling van allemaal spullen die een man verzameld had. We zagen skeletten van walvissen, dolfijnen en andere zeedieren, hij had van stenen vissen gemaakt en bootjes en veel edelstenen gevonden die hij ook verkocht. We hebben een bijzondere steen uitgezocht. Greanalit, noemen ze het in Ijsland, maar er zat voornamelijk jaspis in en selenite, witte kwarts en basalt. Hij is blauw van kleur. We zijn er heel blij mee.

Later hebben we heerlijk in het zonnetje bij een watervalletje zitten kijken hoe een man met kinderen aan het vissen was met een werphengel. Het water is zo helder dat hij de vissen kon zien zitten. Het is ze alleen niet gelukt om er een te vangen in de tijd dat wij er waren. Ik denk dat we een beetje gekleurd zijn daar aan het water  We hadden alle die rode koontjes toen we aan ons diner zaten in ons hotel Na een potje kaarten zijn we gaan douchen en lezen op bed (ik was dit verhaal aan het schrijven)

Morgen gaan we voor de Puffins! Ik hoop dat het lukt.