Ellen stardust / Central park

18 oktober 2017 - New York City, Verenigde Staten

We zijn begonnen met het omgooien van onze planning. Het is helaas niet mogelijk om lange afstanden te lopen voor Isa. Met de bus en de metro is niet handig met de rolstoel dus gaan we tot vrijdag de dingen doen die op loopafstand zijn en het winkelen en de 'verre' dingen op zaterdag en zondag. Hierdoor gingen we vandaag ontbijten bij Ellen Stardust.

Ellen is op 300 m van ons hotel. We waren er om 10.45 uur en moesten in de rij om naar binnen te mogen. Gelukkig stonden we vooraan dachten we, maar dat maakte niet uit! Om 11:15 uur mochten we allemaal pas naar binnen.

We hebben getwijfeld, maar als we van tevoren hadden geweten hoe geweldig het hier zou zijn ....

Ellen Stardust is een Diner, net als zoveel in New York, maar hier willen het bedienend personeel heel graag naar Broadway. Zij laten hun kwaliteiten zien en horen tijden het diner! Zo kregen we I'm yours, let it go, call me baby, conga en nog veel meer te zien en te horen. Na het eten kregen we wel meteen de rekening en was het tijd om te vertrekken. Ik had eigenlijk bedacht nog een toetje te nemen omdat het zo leuk was, maar er stonden weer nieuwe mensen in de rij buiten!

Daarna zijn we weer terug gegaan naar Central park. Isa wilde graag een foto van het beeld (Alice in wonderland) dat te zien is in de film ' remember me'. Deze keer zijn we gaan wandelen door Central park. Ik vond het mooier om door het park te wandelen dan te fietsen. Op de fiets ga je eigenlijk langs het park op en wandelen doe je echt door het groen. Er zitten veel eekhoorntjes die helemaal niet bang zijn! Ook waren er veel straatmuzikanten aan het spelen en stonden er karretjes langs de paden waar je drinken en eten kon kopen. We hebben heerlijk op een bankje in het zonnetje naar wat muzikanten zitten luisteren. Het was heerlijk weer vandaag!

1. Karin:
    19 oktober 2017
    lekker toch, relaxen in Central Park! genoeg te doen, te zien, te horen; kortom een verademing om even uit de herrie van een grote stad te zijn!