Floriana en Isabela

8 augustus 2023 - Isabela, Ecuador

Om 6.15 uur werden we opgehaald om met de boot naar Isabela te gaan. We werden met bagage op een excursieboot geladen en gingen 3 uur de oceaan op. De eerste 10 minuten dacht je al … en dit nog 3 uur! Het was een herrie en we schommelden alle kanten op. René en ik waren halverwege zeeziek en zijn toen maar gaan proberen te slapen. Het was een helse tocht, die eindigde op Floriana. Een klein eiland waar 180 mensen wonen. We kregen daar een rondleiding naar de plaats waar de eerste mensen woonden. Het was een Duitse tandarts die er met zijn vrouw in 1929 naar toe ging voor de rust. Er waren meer mensen die daar even verbleven, maar dat was tijdelijk en voornamelijk piraten. Deze Duitse familie Witmer was het eerste gezin dat er echt is blijven wonen. Tot op de dag van vandaag woont de familie er nog. De tandarts zelf en zijn vrouw niet meer, die zijn al lang overleden.Bij de haven staat een soort brievenbus kast waar veelal toeristen een geschreven kaart in kunnen leggen, de bedoeling is dat andere mensen die het eiland aandoen de kaarten bekijken en als een bij zit bij die in de buurt van je woonplaats moet worden bezorgd je deze mee neemt en gaat afleveren bij het juiste adres.

Wij hebben voor ieder gezin van onze reis een kaart geschreven en zijn erg benieuwd of het werkt en wanneer de kaarten zullen aankomen.

Daarna was er tijd voor een zwem-bezoek aan het zwarte strand. Het water was er heerlijk. René was nog niet lekker dus die heeft even liggen slapen. Kiki speelde in het water met de andere kinderen en ik ontdekte de (zwarte) leguanen en krabben op de lava rotsen rond het strand. Hoe langer je keek, hoe meer je er zag. Ook zaten er weer pelikanen en zagen we albatrossen vliegen.

Toen op weg naar het eiland Isabela, op hetzelfde bootje. Nog anderhalf uur! Elron wilde boven zitten en omdat er plaats was voor 2 ben ik meegegaan naar boven.Daar was het prima! Je kon ver voor je uit kijken met de wind in je haren. Er zwommen ook dolfijnen voorbij. Dat was leuk.

Op Isabela hebben René en ik aan het strand, na het eten, een cocktail gedronken. Het was fijn even saampjes.