Isabela

9 augustus 2023 - Isabela, Ecuador

Nog een dag op dit  prachtige eiland! Vanmorgen zijn we niet mee gegaan met de groep. Zij gingen ( weer) een vulkaan beklimmen voor mooie uitzicht foto’s. Kiki heeft uitgeslapen en René en ik zijn een strandwandeling gaan maken. Heerlijk met onze voeten in het water, we dronken koffie/ thee aan het strand en zagen pelikanen voorbij vliegen. Leguanen die vanaf het strand verkoeling gingen zoeken in het water en vele krabben.

Na de lunch zijn we weer mee gegaan met de groep. Op een bootje op zoek naar pinguïns. Die zijn hier zeldzaam omdat het water warmer is door el ninño. Toch hadden we mazzel en zaten ze op een rots op ons te wachten. Een stuk op 12!  De gidsen zelf waren superblij! Ook zaten er 2 blue feet Boobs te kijken en kwam we een pelikaan naar de boot gezwommen.

Later stapten  we uit en wandelden we een stukje over een lava eiland, waar 9 haaien  in een geul lagen. Ook daar zagen we een pinguïn en een grote zeeschildpad.

Toen was het tijd om te snorkelen. We moesten een maatje zoeken en gingen de boot uit tussen de zwemmende pinguïns. Als eerste zagen we een enorme schildpad onder ons door zwemmen, ik denk dat we hem hadden kunnen aanraken als we onze hand uitgestoken hadden. Natuurlijk zagen we ook vooral prachtig gekleurde kleine vissen, maar we zochten haaien. En die zagen we. Een witpunt  haai. Die hebben we een stukje gevolgd, maar hij zwom echt sneller dan wij. Toen zagen we 4 sierlijke roggen zwemmen en zijn we die gaan volgen. Prachtige bewegingen in het water! Als laatst was er natuurlijk ook weer een jonge zeeleeuw die wilde spelen. Zo grappig! Soms ook schrikken want hij zwemt telkens bijna tegen je aan.

Terug in het hotel snel gedoucht en klaar gemaakt voor happy hour! Cocktails, 2 voor de prijs van 1. We blijven Nederlanders! Het was tevens een soort van afscheid borrel. De op een na laatste avond samen. We hebben geproost op het leven omdat we  deze vakantie ervaren hebben hoezeer we boffen dat we hier mogen zijn!
Andy  en zijn familie zijn nog een dagelijks onderwerp van een gesprek, maar overheersen niet meer onze gedachten. We kunnen genieten en het over hun hebben als 2 verschillende dingen en dat is fijn.

1. Clemens, Ingrid, Lucas en Milan:
    11 augustus 2023
    Ja het is weer bijna tijd om afscheid te nemen! Gelukkig dat jullie het weer samen hebben kunnen oppakken na de intens heftige verdrietige gebeurtenis. Goed/fijn dat jullie het er nog samen over kunnen hebben, maar tevens ook een plekje hebben kunnen geven. Alvast een goede reis terug gewenst! Tot snel!😘