Dag 20 en 21de laatste dag

19 augustus 2014 - Schiphol, Nederland

Heerlijk rustig was onze ochtend. Ontbijten, koffers inpakken een manicure behandeling met Isa. Rene had een pedicure behandeling met Kiki erna. Nog even zwemmen in het geweldige zwembad, een fotosessie bij het zwembad want nu kan het nog! Douchen, omkleden, toch nog even dat jurkje kopen en dan is het tijd. Echt tijd om te gaan.

Om 19.00 uur Maleisische tijd vertrokken we met die bus naar het vliegveld. In 10 minuten stonden we op het vliegveld. Daar werden we aangesproken door een mevrouw die vroeg om wij met 10 personen naar Amsterdam gingen. Ja. Wij zijn op weg naar Amsterdam, alleen niet met 10 maar met 14 personen. Er was een probleem... Het vliegtuig was overboekt we konden niet mee, maar er was een alternatief voorstel. Het voorstel was dat we met de Airbus 380 business-class zouden vliegen naar Parijs en daar over stappen naar Amsterdam. We zouden dan 3 uur later op Schiphol aankomen.

Gadverdamme dacht ik, nu wil ik naar huis! Maar toen we hoorde wat de Airbus 380 business-class in hield ( vliegen met het grootste vliegtuig ter wereld in alle luxe) dacht ik, kan ik dat ook weer van mijn bucketlist afhalen! We konden het bijna niet geloven! De manager van het vliegveld ging het regelen voor ons. Het probleem was alleen dat we met 14 waren en niet met 10 personen zoals ze hadden gedacht.

Later zagen we nog een groep aankomen, van een andere organisatie, die met het vliegtuig gingen dat wij eigenlijk zouden hebben. Wij denken dat ze zich op langkawi Airport vergist hebben en die groep hadden willen omboeken. Wij hielden wijselijk onze monden dicht.

na onze gewone vlucht van Langkawi naar Kuala Lumpur werden we door 4 man begeleid naar de Airbus. Waar we ontvangen werden met een welkomst drankje en nootjes. De stoelen waren enorm, en konden in elke stand die je wenste. Leuning wat schuiner, benen iets hoger, helemaal plat zodat je een bed had.... You name it! Er was ook beddengoed bij geleverd zodat je de stoel kon opmaken als bed met een dekbed.

Kiki was bij het opstijgen al in slaap gevallen, die heeft bijna de hele vlucht geslapen. Wij kregen na het opstijgen een diner aangeboden. We konden op de kaart kiezen wat we wilden eten. Toen werden de tafeltjes uitgeklapt, daar kwamen tafelkleedjes op en de eerste gang werd geserveerd met een wijntje en een glas water. Daarna kregen we nog 2 gangen.

Al snel vielen toen ook onze ogen dicht. We hebben heerlijk geslapen! Daarna was het tijd voor een 2 gangen ontbijtje. Ook hier konden we weer kiezen wat we wilden eten. Koffie/ thee en appelsap/ jusdorange werden onbeperkt aangevuld.

In Parijs aangekomen was. Het een langzame weg om weer bij de nieuwe gate te komen. We hadden 2uur de tijd om er te komen, we waren net op tijd!

In Amsterdam waren onze koffers niet aangekomen. We waren niet erg verbaasd en ik geloof dat ik het ook niet vond dat ik nog niet hoef te wassen vandaag! Dus na aangegeven te hebben dat we onze koffers misten liepen we in de armen van de opa's en oma's en onze Lotte. Wat waren we allemaal blij elkaar weer te zien.

Toen die tranen opgedroogd waren kwam het afscheid van de familie Wydt. En daar waren de tranen weer!

Het was een fantastische reis, met mooie mensen, bijzondere avonturen, vele indrukken, goede begeleiding en om mijn blog in stijl af te sluiten nog een cijfer.

Een dikke 10!

(De laatste foto's komen als we de koffers weer hebben, alle kabeltjes zitten erin om de foto's over te zetten)

1. Ada Gerichhausen:
    21 augustus 2014
    Bedankt voor jullie mooie, indrukwekkende, grappige verhalen. Het was leuk om jullie vanuit Nederland te volgen.

Groetjes Ada