Tena

27 juli 2023 - Tena, Ecuador

Na een lange reis waren we rond half 3 in Tena voor een middag zwemmen, lezen eten en drinken. Heerlijk!
Onderweg hebben we biscotta geprobeerd. Een koekje wat je in de koffie doopt. Het was een droog kruimelig koekje, vandaar dat hij in de koffie ging. In ieder deel van het land is er wel een speciaal drankje of hapje hebben we gemerkt. Onderweg, bij de lunch, kregen we een shotje van iets sterks en na het eten in een mooi wijnglas een soort ijsthee gemaakt van bladeren.

Een van de reisgenoten had iets voor mij. Hij had een klavertjevier gevonden in het gras bij het hotel in Otavalo. Deze had hij gedroogd en die kreeg ik. Superlief! (Hij had onze tatoeage gezien en mijn pet met een klavertjevier).
In het zwembad zaten we met z’n allen en zijn op volgorde van leeftijd gaan zitten. We moesten zelf gokken waar we dachten te horen zitten. Dat was grappig! René is de op één na oudste en ik op 4 na.  We kregen echt heerlijk te eten en als dank ook nog een van bladeren gevlochten hoofdtooi of zo iets. Het was grappig om iedereen met ding op hun hoofden te zien. We hebben ook uitgesproken dat we blij zijn met de groep. Niemand voelt er een sociale druk. Alles is goed en geaccepteerd en dat is fijn! Er wordt veel gelachen en Damon wordt geholpen door Pauline, die de gehele lonely planet uitpluist met de mooiste plekjes.

In de groep hebben we, naast ons:

Damon (31) hele vrolijke en enthousiaste reisbegeleider. Pauline (1977) met haar zoon Tygo. Hij is 13 jaar.  Pauline is onze reserve reisleidster ( zo hebben we haar benoemd). Mama Marjolein (1882) met Rudy (1977) en kinderen Andy (14) en Jens (10). Die trekken een beetje hun eigen plan. Judith (1971) Elroy (1972) en Tijn (14). Elroy stelt de vragen voor verduidelijking en zorgt dat we als groep bij elkaar kunnen zijn. Eelco (1969) Sietske ( 1975) Eise  (16) en Emma (13). Eelco is enthousiast aanwezig en Eise is kei grappig met zijn droge humor. Emma is rustig.
Eelke (1976) Linda ( 1980) met Marjolein (13 )en Floris (11). Marjolein ik Kiki hebben een leuke klik. Beide echte pubers!

Vanaf morgen zijn we even offline. We gaan de jungle in, daar hebben ze nauwelijks internet wat nogal voor stress zorgt voor onze pubers!