Dag 5 naar Malakka

3 augustus 2014 - Malakka, Maleisië

Vanmorgen na het ontbijt zijn wij op weg gegaan naar Malakka. Kiki vond het niet zo nodig om te verhuizen, ze hadden toch lekker geroosterd brood met suiker hier!

Onderweg zijn we gestopt bij DE moskee van Kuala Lumpur. We zouden daar gisteren al naar toe gegaan zijn, maar er zouden die dag 10.000 mensen komen om te demonstreren tegen het een of ander (niet goed opgelet tijdens de uitleg), waardoor we vandaag zijn gegaan.

We werden allemaal in paarse gewaden gewikkeld en de vrouwen kregen hoofddoeken op. De kinderen (behalve Kiki ) kregen alleen een hoofddoek. De moskee zag er wel erg mooi uit. Het was de enige moskee waarvan het dak geen koepel was, maar de vorm had van een paraplu.

Toen verder met de reis.

In Malakka kregen we een korte toer. Malakka is een van de oudste steden en lijkt veel meer op Maleisië zoals we hem voorstellen dan Kuala Lumpur. Hier staan nog huizen op palen om de mensen te beschermen tegen water en ongedierte dat op de grond leeft. We hebben een grote Chinese begraafplaats bezocht en het stadhuis van de tijd dat de Nederlanders in Maleisië waren. Het grappige was dat er ook grafstenen stonden waar oud Nederlandse teksten op stonden. We moesten zelf goed kijken om te kunnen lezen wat er stond.

Onderweg zagen we nog een bruidje. Kiki wilde een foto maken en mocht zelf ook met het bruidspaar op de foto.

Daarna gingen we naar het hotel en daar was Isa enorm in haar sas. Er stonden welkomst drankjes klaar en piccolo's die onze koffers op een karretje laadde en naar onze kamers brachten. Ze voelde zich heel bijzonder! Op het dak was een zwembad daarin konden we heerlijk afkoelen want pffff wat is het warm als de zon erdoor komt. Dat was in Kuala Lumpur bijna niet maar hier kwam de zon er aardig doorheen.

Het avondeten was weer lekker, alleen geen idee wat het allemaal was. Rijst met kip en groenten en speklapjes of zo.

deze dag was een 7. Leuke dag maar niet zo leuk als de vorige dagen.

als laatste: niet alles is hier leuk. Het is vreselijk om hier naar een openbare toilet te moeten. In 90% van de gevallen sta je met je schoenen in het water boven een gat in de grond te hangen. Vaak hebben ze geen toiletpapier, maar wel een waterslang om je mee te wassen. Ik ben er nog niet uit wat ik erger vind. Met een slang tussen je benen waarbij je niet weet tussen wie haar benen hij nog meer heeft gezeten of maar zo je broek weer aantrekken. Gelukkig heb ik snoetenpoetsers bij me en vind ik vaak wel ergens een servetje, maar fijn vind ik het niet. (En dat is nog zacht uitgedrukt)

1. Renate:
    4 augustus 2014