Dag 6 stadstour malakka

4 augustus 2014 - Malakka, Maleisië

Vanochtend om 9.00 uur hebben we eerst de was naar de wasserij gebracht. Die is aan het eind van de middag gewassen en gestreken weer naar ons hotel gebracht. Heerlijk!

Toen  zijn we naar een Maleisisch huisje gegaan dat gebouwd is in 1920 door de opa van de mevrouw die er nog woont. We mochten bij het huisje naar binnen in te kijken. Er hingen rose gordijnen voor de ramen, de tafel was gedekt met servies van die tijd en ook de inrichting was nog helemaal als vroeger. De koning en de koningin zijn er ook een keer op bezoek geweest vertelde het vrouwtje vol trots,die overigens al 83 jaar was. De stoelen waar het koninklijk echtpaar op gezeten had, stonden er nog en we mochten erop zitten. Mannen rechts en vrouwen links, benen gesloten en je handen op hartjes vormige kussentjes. Daarna mochten we nog nog 3 keer op een gong slaan voor geluk en voordat we afscheid namen vroeg ze nog wel om een donatie.

Onderweg naar de malakka river cruise zagen we een varaan in het water van ongeveer een meter lang. Later op de boot hebben we er nog 2 gezien.

We zijn in Chinatown uit de boot gestapt. Daar  zijn we bij een winkeltje geweest waar ze alles van papier verkochten. Dure auto's, schoenen, geld,blikjes bier, je kon het zo gek niet bedenken. Die papieren spullen zijn voor In een Chinese tempel. Daar staat een  oven en de Chinezen geloven dat als je iets graag wil en je verbrand het in die oven dat je het zal krijgen.

Jeroen, onze reisbegeleider, kocht papieren geld voor de kinderen om in de oven te gooien en een wens te doen. De meeste kinderen legden hun  handen tegen elkaar met het nepgeld ertussen, deden hun wens en gooiden het geld op het vuur. We zijn benieuwd of er een dure auto op de oprit staat als we thuis komen!

De kinderen kregen ook nog een geluks-amulet met hun eigen oosterse sterrenbeeld erop. Ravi het konijn, Isa de draak en Kiki de os.

Toen kwam voor de kinderen het leukste van de toer, het ritje met de riksja. Kiki koos voor haar en mij de Hello Kitty riksja uit, Isa zat bij Jolie, René en Robbert en Ravi bij Sander. Inez en Belle samen en Heleen, René en Lotte bij elkaar. Zo gingen we met 6 riksja achter elkaar terug naar ons hotel. Dat zag er leuk uit. Kiki en ik voelde ons net prinsessen. In een riksja zat harde muziek, dus iedereen hoorde ons aankomen.

Het was en hele leuke en hele warme dag. Dus terug gekomen bij het hotel zijn we het dak op gegaan om even een frisse duik te nemen.

Deze dag krijgt een 8. Hele leuke dag!

Morgen gaan we de jungle in tot zaterdag. Ik weet niet of we daar WiFi hebben alleen dat er daar niet kunt pinnen en we in een jungle hut slapen. Het kan dus zijn dat jullie tot zaterdag moeten wachten voor het volgende verhaal.

1. Lotte:
    4 augustus 2014
    Heel veel plezier in de jungle!! Xxx
  2. Annie:
    4 augustus 2014
    Hoi allemaal
    Zo te zien hebben jullie het erg naar jullie zin...
    Kan niet anders een zo een mooi land
    Kiki is weer een fantast ha ha
    Leuk al die foto's
    Nu een keer wifi
    Geniet er goed van
    Dikke knuffel van ons
  3. Frank, Angelique eb kids:
    5 augustus 2014
    Wat leuk om zo op afstand jullie verhalen mee te lezen. Om de mooie en bijzondere aspecten van het land op deze manier mee te beleven. Heel veel plezier nog en vooral genieten van het land en van elkaar!

Liefs, de Looitjes
  4. Annie & Andre:
    5 augustus 2014
    hallo allemaal, dat jullie genieten dat is zeker, wat een belevenis , ook wij genieten op afstand mee.en wat die auto betreft,misschien komt gaston wel langs.wel leuk dat jullie tweenederlandse gezinnen ontmoet hebben.veel liefs uit groesbeek.