Dag 11 een lange reis dag naar Cameron Highlands

9 augustus 2014 - Cameron Highlands, Maleisië

Vanmorgen weer vroeg vertrokken en op een stop voor de palm olie plantage, rubber plantage en lunch na hebben we eigenlijk alleen in de bus gezeten. De stoppen bij de plantages waren niet heel bijzonder. We zaten de bessen waar de olie van gemaakt wordt en het sap uit de rubber bomen emmertjes in lopen. Van dat sap wordt rubber gemaakt, maar hoe dat proces in zijn werking gaat hebben we niet echt mee gekregen.

Om 16.30 uur kwamen we bij het hotel aan. We hebben onze was naar de wasserette gebracht en zijn gaan eten. Eigenlijk dacht ik hiernaar te zijn met mijn verhaal van vandaag, maar toen we terug liepen uit het dorp naar het hotel, zagen we mensen dansen met kinderen op een grasveldje. We hebben even gekeken en toen mochten de kinderen mee dansen. Wij hebben deze kinderen hoofd schouders knie en teen geleerd. Daarna nog in gesprek geraakt met de ouders, Maleisische mensen die een weekendje in Cameron Highlands waren en in Penang, onze volgende bestemming, wonen.

Kiki was helemaal in haar sas en heeft alle kinderen een high five gegeven toen we weg gingen en is nog gearmd met een jongetje dat Ryo heette op de foto gegaan.

Nadat alle kinderen in bed lagen zijn de ouders weer even de bar in gedoken en hebben het gehad over het aanstaande stelletje in ons gezelschap. Heel voorzichtig lijken Sander en Isa steeds meer elkaars gezelschap op te zoeken. Iedereen kijkt het af, niemand zegt er iets, maar het ziet er heel schattig uit. Ik ben benieuwd hoe dit er over een week uit ziet!

Vanavond besloten de Maleisische mensen wederom om Kiki te knijpen. Wij vinden het zo raar. Iedere keer als mensen haar schattig vinden, vinden ze het nodig om haar te knijpen. Kiki is daar ook iedere keer weer van onder de indruk. Ook willen de mensen telkens met haar of Isa op de foto. Kiki is er even helemaal klaar mee!

Vandaag was een lange dag in de bus. Wel gezellig met de reisgenoten. Een 6.