Dag 12 Thee plantage

10 augustus 2014 - Cameron Highlands, Maleisië

Ravi is weer beter

Cameron Highlands staat bekend om zijn thee plantages. Daar zijn we vanmorgen eerst geweest. Leuk om te zien hoe thee gemaakt wordt. Ravi heeft een paar blaadjes meegenomen en hoopt daar voor Patty, onze echte theeleut, thee van te maken. Lief gebaar maar Patty verwacht er maar niet teveel van. Ik denk dat het simpeler lijkt dan dat het is!

Daarna mochten op de aardbeienfarm aardbeien knippen/plukken. Die hebben we daarna lekker met chocolade opgegeten. Rene en Ravi hadden liever een aardbeien milkshake.

Toen op naar de bijenfarm. Waar heel veel bijenvolken leven en heel veel mooie bloemen bloeien. Daar hebben Kiki en Isa een mooie ketting gekocht van het vakantiegeld dat ze van opa André en oma Anny hadden gekregen.

Als laatste zijn we naar een vlindertuin geweest. Daar waren hele mooie grote vlinders. Maar daar hadden ze ook grote insecten, kikkers, slangen, schorpioenen en nog veel meer. Veel insecten mochten we vasthouden. Ook staan we met een slang op de foto, maar het meest bijzondere was de wandelende tak en het wandelende blad. De wandelende tak was wel 30 cm lang! En een wandelend blad hadden we nog nooit gezien. Dat was echt een grappig beest, die mochten we ook vast houden.

eindelijk heeft Kiki weer enigszins gegeten vandaag. Champignonsoep en pizza. Kiki proeft niets wat ze niet kent. Al haar. Vet is er langzaam wel af. Ze komt thuis met een afgetraind lijf denk ik. Ze drinkt veel water, eet brood met suiker, stukjes meloen of biscuitjes, maar al het andere ..... Echt niet!

We zitten hier op 2000 meter hoogte en het weer is hier daarom minder warm 23graden. Vanmiddag heeft het de hele middag geregend. We hebben ons prima vermaakt met spelletjes en snooker biljard.

Dit was weer een leuke dag. Wat mij betreft een 8.