Dag 13 Penang

11 augustus 2014 - Penang, Maleisië

Vanmorgen zijn we op weg gegaan naar Penang. Dit was tevens de laatste dag dat meneer Rasip bij ons was. Ook was dit de dag dat we er allemaal even doorheen zaten. We waren moe van alle indrukken en het vroege opstaan. We doen zoveel op een dag dat je soms het gevoel hebt dat er geen tijd is om te beseffen wat je allemaal meemaakt.

Vandaag was tevens een dag die we weer grotendeels in de bus door gingen brengen terwijl je nog maar net een dag in Camerons Highlands was en dus net een lange reis achter de rug had.

Terugkijkend op vandaag viel het allemaal erg mee. De reisdag voelde niet als heel lang omdat we een hele leuke excursie hadden iets over de helft van de reis. We gingen naar Bukit Merah. Dit is een eiland waar de gewonde orang oetangs van Borneo en Sumatra worden opgevangen, verzorgd en teruggeplaatst in de natuur. Op dit eiland lopen de mensen in kooien en leven de orang oetangs vrij rond. Nadat ze op dit eiland klaar met ze zijn gaan ze naar een buureiland waar ze weer in de natuur leven om te zien of ze zich kunnen redden voordat ze weer terug gaan naar Borneo of Sumatra.

Er wonen 20 orang oetangs op Bukit Merah en 4 op het andere eiland. We hebben 6 apen gezien waaronder het alfa mannetje Jay. Hij is 29 jaar en laat zich niet vaak zien. Onze reisbegeleider had hem 1keer eerder gezien in 2008. Wat een  enorm beest was dit zeg!

In de bus kregen we van meneer Rasip een groepsfoto met een stukje tekst. Ook heeft hij ons nog toegezongen. Een lied in het Engels en een lied in het Maleisisch. Wij hadden tekeningen en geld in een envelop gedaan en in het hotel hebben we het hem gegeven. Het was een mooi emotioneel moment. We waren aan hem gehecht geraakt en hij aan ons. Hij kreeg van Jeroen nog een selfiestick. De grap was dat hij ergens in het begin van de vakantie een wandelstok had gekocht en wij dachten dat het een selfiestick was. We hebben hem ermee geplaagd, daarom heeft Jeroen er een gekocht voor hem.

Op Penang kregen we een heel mooi hotel met sea view. Zowel vanaf het balkon als in de eetzaal kijk je op de zee. We hebben even gezwommen en zijn daarna gaan eten. Heerlijk gegeten.

De foodcourt zoals dat hier heet is eigenlijk een overdekt pleintje met tafels en stoelen. Daarom heen staan allemaal eettentjes. Er was sushi, pizza, friet, pannenkoeken, kip met rijst, veel vis,noedels en nog veel meer. Je besteld wat je wilt van verschillende tentjes en zij brengen het naar je tafel. Je betaald bij afleveren.

Vandaag was toch weer een hele leuke dag. 8!

1. Laura:
    12 augustus 2014
    Jullie verhalen klinken echt super!!
    Geniet er nog van!
  2. Annie:
    12 augustus 2014
    Hoi allemaal het ziet er weer leuk uit bij jullie
    Erge mooie foto's
    Ik denk dat jullie veel te vertellen hebben als je weer thuis zijn
    Knuffel van ons
    P.s wij zijn nog in Duitsland