Dag 15 stadstour Penang

13 augustus 2014 - Penang, Maleisië

Voordat ik met het reisverhalen begin:

Lotte, heb je al een kaart van ons gehad?

We verlangen na 15 dagen kip met rijst erg naar bloemkool en gehaktballen. Dat is wat we heel erg hopen te eten te krijgen als we thuis komen. Is deze hint te duidelijk oma Anny?

Ik heb deze vakantie het verschil gezien tussen ons fototoestel en een echte camera. Is dat geen mooie wens om voor te sparen?

Dan nu onze dag.....

Vanmorgen zijn we met de locale bus naar Georgetown gereisd, de hoofdstad van Penang. Daar zijn we begonnen bij fort cornwell . Een oud Engels fort. De Engelsen hadden een kanon goud afgeschoten en toen de Maleisiërs gezegd dat ze de bossen om moesten hakken en het goud dat ze vonden mochten ze houden. Op de ontstane kale plek werd het fort gebouwd. Op het fort staat ook nog een kanon gemaakt in Nederland in 1613 wat gebruikt is door de VOC.

Daarna zijn we Little India ingelopen waar we een Indiase jurk voor mij hebben gekocht, en we hebben ook allemaal opnieuw een stip op ons voorhoofd kregen.

Uiteindelijk zijn we met de bus naar de slapende Boeddha gegaan in een enorme tempel. In de tempel kregen de kinderen 0,50 ringit om in het 'Wheel of Fortune' te gooien. Bij het rad werd een nummertje opgelicht en dat kaartje mocht je dan uit de kaartenbak die ernaast stond pakken. Rene en ik hebben er ook aan mee gedaan. Ik ga in de toekomst mijn ware liefde ontmoeten en René zijn volgende kind is een meisje. Vinden jullie het gek dat wij er niet in (willen) geloven?

Deze tempel was echt heel erg indrukwekkend door zijn omvang (heel groot) maar ook door alle pracht en praal eromheen. In de tempel stonden boeddha's van ieder Chinees sterrenbeeld, maar ook voor iedere dag van de week stond er een Boeddha.

Toen zijn we gaan lunchen, nog wat boodschappen gedaan voor onze bootreis van morgen en gaan zwemmen.

Vandaag was weer een leuke dag. Een 8!'

1. Malou🌸:
    13 augustus 2014
    Erg leuk elke dag jullie verhalen te lezen, wat een belevenissen. Ravi weer helemaal fit? Haha kiki met een gezichtsbehandeling! Lekker genieten saampjes en trouwens rené één meisje erbij leuk joh!
  2. Lotte:
    13 augustus 2014
    Nee , heb de kaart nog niet binnen!
    Xxx