Dag 7 naar de olifanten opvang en Taman Negara

5 augustus 2014 - Taman Negara, Maleisië

Vanmorgen zijn we om 9.00 uur vertrokken. We hadden een lange reisdag voor de boeg. Om 12.30 uur hebben we onderweg een lunch gehad en toen zijn we weer door gegaan naar de Olifanten opvang Kuala Gandah. Daar mochten we de olifanten voeren. Ze kregen bamboe, pinda's en bananen en pakten het heel rustig met hun slurf aan. Daarna kregen we de kunstjes te zien en vertelden ze wat over de olifanten. De olifanten die hier zijn, zijn gewond geraakt in de jungle. Er was een olifantje die zijn staart miste door een tijger. De Olifanten worden beter gemaakt en gaan langzaam weer terug de natuur in. Mooi initiatief. Hierdoor is het aantal Olifanten in het wild weer enorm toegenomen.

Na de Show kregen we stukken watermeloen om aan de olifanten te geven. Daar zijn ze gek op!

Toen was het tijd om met de olifanten het water in te gaan. We stonden vooraan en mochten 2 aan 2 aan de een kant van een olifant staan. Er stonden 3 olifanten in het water. Ravi stond met Sander bij de tweede olifant. Die was wat eigenwijs. In plaats van staan ging hij telkens liggen in het water. We mochten de olifanten nat spatten en met een borsteltje kammen en aaien in het water. Daarna werden wij ook natgemaakt.

Wat was dit een bijzondere ervaring!

We kwamen om 20.30 uur aan bij onze slaapplaats. Iedereen was moe dus we hebben bij de receptie gegeten. De soep was heerlijk hier. Er stond een pan bouillon en je kon zelf de ingrediënten in de kommetje doen, dan de bouillon erop en smullen maar.

Als de reis niet zo lang was geweest had deze dag een 10 gehad van ons allemaal, maar nu door de lange reis krijgt hij een 9.

1. Annie:
    6 augustus 2014
    Wat leuk zeg maar tegen Kiki dat oma dat ook wel wil maar zo te zien vind iedereen het leuk
    Xxxxjes
  2. Miranda:
    6 augustus 2014
    Wow!!!! Wat gaaf met olifanten in het water, echt prachtig. Onvergetelijke dagen en dan is er pas een week om. Ben nu alweer benieuwd naar het volgende verslag. kus van ons xxx